Lleida-Manresa

La
línia Lleida-Manresa ha passat a ocupar el primer lloc de la
llista de ferrocarrils precaris de Catalunya, sobretot després
que l’altra gran vergonya, Lleida-Pobla de Segur, hagi estat dignificada.

L’abandó
de la línia ha provocat el desús del tren i el
tancament per part de Renfe de moltes de les estacions
(convertint-les en edificis degradats vícitmes del
bandalisme). També la freqüència del servei se
n’ha vist afectada, per a un trajecte que de Barcelona a Lleida té
una durada superior a les quatre hores (en cotxe no arriba a dues).
Per tot això, s’ha vist també afectada la doble funció
que el tren suposava per a les terres de Ponent: d’una banda la
intercomunicació a través del transport públic
de les principals poblacions i la comunicació de la regió
amb la Catalunya central i Barcelona. La degradació de la
línia ha minvat les oportunitats econòmiques que el
transport ferroviari permet, a més d’abocar els usuaris
potencials a altres menes de transport (privat, més car i més
contaminant).

Davant
les reivindicacions de millora, la línia s’ha anat apedaçant.
Primer va ser el tram Lleida-Cervera que va aconseguir reduir el
temps de trajecte entre aquestes ciutats; ara és el torn del
tram entre la capital de la Segarra i Calaf. Les obres de millora,
que van començar aquest dilluns i s’espera que acabin al
desembre, fan que uns tres-cents usuaris al dia hagin d’usar el
servei de bus que cobreix aquesta part del trajecte.

Personalment,
la inquietud que em queda ara mateix és com afrontarà
Renfe l’augment d’usuaris de la línia que té lloc cada
any els quatre dies de la Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega.
Si ja els altres anys, Renfe habilitava alguns vagons de més
-normalment insuficients perquè els viatgers havien de fer el
trajecte de peu- els autobusos que cobreixen el tram afectat per les
obres seran capaços d’absorvir tota la demanda? La preocupació
em vé per les declaracions dels usuaris afectats a la revista
Nova Tàrrega, de les quals es desprén que ja ara no
s’estan complint els horaris.

Em
resignem perquè entenem que aquest és puntualment un mal
necessari que s’ha d’incórrer per tal de veure la línia
millorada a finals d’any. Tot i això, no deixa de ser un altre dels pedaços. La solució definitiva passa per una inversió de 6.000 euros o el traspàs de la gestió a la Generalitat com s’ha fet amb la línia Lleida-Pobla de Segur.

[@more@]



Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 comentaris a l'entrada: Lleida-Manresa

  1. Litus diu:

    Ets tu? La Sara, Sara…? Realitat o miratge? 🙂

  2. T´he enllaçat al bloc de blocs: http://xarxarepublicana.blogspot.com

    Moisès Rial.
    http://www.llibertats.cat

    Salut i endavant.

Els comentaris estan tancats.